July 8, 2014

Tip - To do lists



Als er iets is waar ik niet zonder kan zijn het to do lists wel. Zonder ben ik verloren, echt waar. Ik heb dan geen idee wat ik moet doen, wat ik af moet maken, en wat ik moet leren. Vooral voor school is het dus ontzettend handig. Nu ik vakantie heb gebruik ik ze iets minder, maar nog steeds zijn ze ontzettend fijn. Daarom geef ik hier een paar tips, omdat ik het in het begin ook moeilijk vond om een lijstje samen te stellen.



Alleereerst. Gebruik markeerstiften, ga niet strepen door dingen heen als je die gedaan hebt. Dit maakt het onoverzichtelijk, terwijl markeerstiften heel makkelijk in gebruik zijn en ze zijn gewoon leuk. Markeerstiften zijn echt mijn obsessie, als er iets is wat ik altijd blijf kopen zijn het markeerstiften wel.

Maak ook niet te lange lijstjes. Er zit maar 24 uur in een dag en niet 48. Soms kom je niet aan dingen toe en dat is niet erg, onthou het voor de volgende keer dat die taak langer duurt dan andere en daar moet je rekening mee houden in je planning.

Als je niet aan een taak toe bent gekomen ga je daar de volgende dag als eerst mee aan de slag en als je die voltooid hebt ga je pas je nieuwe to do list maken. Zodat je wel altijd alles af hebt gemaakt van de dag ervoor. Zo zit je niet in de stress!

Als je net begint kan je ook de tijd erachter schrijven hoelang je er mee bezig denkt te zijn. Bijvoorbeeld woordjes leren 15 minuten. Blijkt het achteraf maar 10 minuten te duren schrijf je dat ook op voor de volgende keer.

Hou jij ook van to do lists?

Liefs,
Feline.

No comments:

Post a Comment

Lief dat je een reactie achterlaat!